메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박분주 (대구가톨릭대학교) 이윤경 (대구가톨릭대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제81집
발행연도
2017.6
수록면
81 - 107 (27page)
DOI
10.21296/jls.2017.06.81.81

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of the collaborative work of Korean EFL university students and foreign exchange students with various cultural backgrounds on Korean EFL students intercultural communicative competence. Seventy three university students participated in this study (35 in a control group and 38 in an experimental group). Chen and Starosta’s (2000) intercultural sensitivity scale was implemented to measure the EFL students’ intercultural communicative competence through a pre- and a post-test. The data analysis focused on five areas: interaction engagement, respect for cultural differences, interaction confidence, interaction enjoyment, and interaction attentiveness. The results suggested that collaborative work with foreign exchange students in class helped Korean EFL students improve their intercultural communicative competence.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-000967815