메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Juhyun Back (Busan National University of Education) Eunsuk Lee (Daegu University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제81집
발행연도
2017.6
수록면
133 - 159 (27page)
DOI
10.21296/jls.2017.06.81.133

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyses English modal verbs used by Korean MA students at a university in Korea and diagnoses their perceived difficulties using them in writing academic discourse through both quantitative and qualitative approaches. The results demonstrate that the production of modal verbs used in L2 writing does not justify their perception of the modals in several ways. The majority of can, although it attempts to function as an epidemic device, expresses root meanings in L2 corpus, which can be partly explained by pragmatic transfer from L1 to L2. Also, there is an overuse of the majority of root modal verbs in L2 corpus, but a higher proportion of modal verbs in L1 corpus is epistemically used. The above may offer pedagogical implications for teaching linguistic knowledge of English modal verbs in root-epistemic dichotomy and raising a genre-specific awareness in written English.

목차

1. Introduction
2. Backgrounds to the Study
3. Methods
4. Findings and Discussion
5. Conclusions
References

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-000967835