메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유창선 (한양대학교) 이형철 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2017 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2017.5
수록면
378 - 382 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Yaw rate is one of the important parameters of vehicle stability control systems. This paper presents simplified desired yaw rate estimation model based on the kinematic relation in two-track vehicle model. In this model, yaw rate is estimated using wheel angular speed and steering wheel angle sensor. Yaw rates are derived from treads and velocity differences between right and left wheels for each pair of front and rear wheels. To figure out wheel velocity differences, angular speed of each wheel and tire effective radius is used. Both yaw rates, calculated from each pair of front and rear wheels, are blended together with weight factor. Simulations are performed to verify the accuracy of the yaw rate estimated by proposed model and analyse the sensitivity for parameters of model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 모델
3. 시뮬레이션 결과
4. 파라미터 민감도 분석
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-556-000998254