메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Jeung Deok (Sookmyung Women’s University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제69집
발행연도
2018.2
수록면
83 - 102 (20page)
DOI
10.21087/nsell.2018.02.69.83

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In spite of the increased interest in third language acquisition (TLA) in recent years, the field is still at the beginning stage. Considering the more interconnected society and the need for learning additional languages, there is an urgent need for more research into third language learning process or multilingual acquisition process. The purpose of this current study is to review existing empirical research on multilingual acquisition, focusing on whether monolinguals or bilinguals/multilinguals show differences in the multilingual acquisition processes. Although contradictory results of these empirical studies reveal the complexity of TLA, the current study’s review of TLA studies suggest two points to be considered in the third language learning process: the need for precisely defining bilingual-multilingual and for considering variables of typological similarity, language proficiency and age. However, the limited settings of the studies constrain their conclusions and limitations, thus requiring further studies in other contexts and backgrounds.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Defining Multilingual Acquisition and Research on Multilingualism
Ⅲ. Discussion and Closing Remarks
Works Cited

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0