메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
崔眞姫 (白石文化大学)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第73輯
발행연도
2017.5
수록면
149 - 161 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to introduce Korean Japanese Learners’ group work on teaching Hiragana, and to indicate how effectively it can improve learning Hiragana. A test and survey on Hiragana will be followed. The test has shown that all students can memorize Hiragana successfully through 4 times of group work activity.
The survey identified that Korean Japanese learners evaluated that group work has positive effects on studying Hiragana. Among thirty-one students in total, twenty-three (74.2%) students answered positively about group work activity. This survey result, which is group work is more effective way to study Hiragana, it can be noticed that group work makes them practice repeatedly and cooperate with their peers. Thus, Korean Japanese learners might feel less pressured to memorize Hiragana. In addition, the responsibility from peers might promote their purpose of learning. Therefore, group work can be an effective method on teaching Hiragana.

목차

1. はじめに
2. 先行研究
3. 調査の概要
4. 結果と考察
5. まとめと今後の課題
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-913-001770859