메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이미정 (대구교대대구부설초등학교) 손중선 (대구교육대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제23권 제1호
발행연도
2018.2
수록면
353 - 385 (33page)
DOI
10.46449/MJELL.2018.02.23.1.353

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is investigate the effects of the instruction in which the learners’ attention was drawn to function-form relationships on 6<SUP>th</SUP> grade elementary school learners’ language skills. Three classes were selected: one for the experimental group and two for control groups. The experimental group was provided with function-form relationship-focused instructions involving four basic sentence structures in communicative contexts. Control group A was also provided with vocabulary-focused instructions involving four basic sentence structures in communicative contexts. Control group B was taught based on the Teachers’ Guide for the textbook in which most activities were vocabularyfocused and only some of the four basic sentence structures were given in each lesson unit. An immediate post test and a delayed post test three weeks after instruction was administered. As a result, the experimental group showed significant differences in speaking and listening. They also responded positively in all affective areas.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-740-001803369