메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김재우 (쎄딕) 박기동 (동희산업) 김정일 (CEDIC) 김연호 (쎄딕) 최익황 (쎄딕) 전완호 (쎄딕) 김덕윤 (동희산업)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제26권 제5호
발행연도
2018.9
수록면
574 - 581 (8page)
DOI
10.7467/KSAE.2018.26.5.574

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, an automation system platform is developed to estimate fuel tank noise caused by sloshing. Due to the lack of suitable analysis techniques for users, the design and development of the fuel tank are evaluated mostly through testing. Based on this developed automation system, it is possible to evaluate fuel tank performance, and estimate sloshing noise directly. On the main screen of the platform, the user could specify a modified CAD file and a project directory-arranged analysis condition. Engineers could confirm the result of the analysis through a visualized material by relying on the automation system of this study. The result of the analysis on fuel tank sloshing was compared with a test result that was based on the trend video of the fuel tank internal medium. When the result of the modal test was compared with the result of the noise analysis, the mean error was 3.2 %, and the maximum error was 8.1 %, respectively. In the near future, the integration platform would be based on an extended development with structural analysis.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연료저장장치 해석 자동화 개발기술
3. 결론 및 기대효과
References

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-556-003333488