메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이인석 (Hanyang University) 이주 (Hanyang University) 이상택 (Korea Electronics Technology Institute, Gwangju) 김희준 (Hanyang University) 강자윤 (Korea Electronics Technology Institute)
저널정보
한국조명·전기설비학회 조명·전기설비학회논문지 조명·전기설비학회논문지 제32권 제11호
발행연도
2018.11
수록면
43 - 53 (11page)
DOI
10.5207/JIEIE.2018.32.11.043

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An electric vehicle (EV) is one of the promising alternatives to serious environmental problems. Many countries around the world have already started research and development of EV. Particularly in China, EV sales have shown a rapid growth under the strong support of the government’s policy. The Chinese testing organization has established a testing and certification system for EVs that strengthens the criteria for promoting the EV market. In Korea, on the other hand, the criteria for EV certification are being standardized but have not been sufficiently reviewed. Accordingly, this study explains why the certification and electric drive systems for EVs need to be rigorously standardized, and analyzes commercialization, the certification procedure for market entry, testing criteria, and standards in China, where EVs have a high market share. The results of the case study in this paper are expected to contribute to dynamic EV markets both at home and abroad.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전기자동차용 구동 시스템 규격의 필요성
3. 중국의 전기자동차용 구동 시스템 인증 분석
4. 중국의 구동 시스템 인증 절차 사례
5. 결론
References

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-565-000052361