메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종오 (한남대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제74호
발행연도
2018.11
수록면
579 - 586 (8page)
DOI
10.51979/KSSLS.2018.11.74.579

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to determine the effect of visual behavioral routine intervention on the tennis serve form and performance in university students. 20 students participated in this study. Participants were randomly divided into two groups; visual behavioral routine intervention group(n=10), control group(n=10). Routine subjects received visual behavioral routine intervention. The results were as follows. First, there was significant an interaction related to the serve performance score between a time and a group and the experimental group showed a significant improve in the serve performance score [F<SUB>(1, 18)</SUB> = 19.794, p = .000]. compared to the control group. Second, there was significant a interaction related to the serve observation score between a time and a group and the experimental group showed a significant improve in the serve observation score[F<SUB>(1, 18)</SUB> = 10.467, p = .005], compared to the control group. In conclusion, the visual behavioral routine intervention is found to be positively effective in improving tennis serve performance.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000144235