메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국여가레크리에이션학회 한국여가레크리에이션학회지 한국여가레크리에이션학회지 제39권 제4호
발행연도
2015.12
수록면
11 - 22 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to verify the effect of leisure experience on leisure identity and leisure continuance of middle school student participating in after school sports club program. To accomplish the purpose of the study, 300 questionnaires were distributed to the middle students participating in after school sports club program(ASSCP) in Seoul using convenience sampling. Due to the reliability of data, 23 samples were discarded and 277 samples were put to actual analysis. By using SPSS Ver. 18.0, frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation and multiple regression were conducted. The results were as follows. First, the subordinating of leisure experience-perceived competence had an influence on Respect, Identification and Emotional attachment. Second, perceived competence, self-affirmation and getaways were effective on leisure continuance. Third, respect and emotional attachment were significantly related to leisure continuance. Main factors of middle school students to participate consistently in ASSCP were respect and emotional attachment-subordinating factors of leisure identity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-069-000357515