메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현지 (이화여자대학교) 오인수 (이화여자대학교) 송지연 (이화여자대학교)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제50집 제1호
발행연도
2019.3
수록면
91 - 110 (20page)
DOI
10.15854/jes.2019.3.50.1.91

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the sequential mediating effect of ego-identity and anxiety between parents’ overprotection and resilience. For this purpose, a survey completed by 968 high school students in 8 schools located in the Seoul, Kyoung-gi and Kyoung-buk areas of Korea was analyzed by SPSS 25.0 and Mplus 6.0. The results are as follows. The influence of parents’ overprotection on children’s resilience was sequentially mediated by ego-identity and anxiety, thereby identifying a series of paths by which parents’ overprotection influences children’s resilience. In addition, it was found that ego-identity and anxiety was a complete mediator between parents’ overprotection and resilience. The current study is unique in that it examined parents’ overprotection and its influence on resilience in terms of children’s ego-identity and anxiety. Effective intervention improving students’ resilience by addressing their ego-identity and anxiety was discussed.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-370-000560323