메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Youngsu Kim (Changpyeong High School)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제88집
발행연도
2019.3
수록면
25 - 47 (23page)
DOI
10.21296/jls.2019.3.88.25

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims at examining POLE and ATLE factors affecting the OSEL as well as the relationship between POLE factors and OSEL factors and the relationship between ATLE factors and OSEL factors. Using the data collected from three questionnaires, this study conducted a correlation analysis and regression analysis in order to investigate the relationships and the OSEL-affecting factors. The findings were: first, “acquiring a new perspective,” “applying,” and “drilling and practicing” among POLE factors, and “intrinsic motivation” among ATLE factors revealed positive relationships with all of the OSEL factors; second, “applying” among POLE factors and “intrinsic motivation” among ATLE factors acted as predictable factors of three to five OSEL factors, and “learning strategies” among ATLE factors served as a predicator of two OSEL factors. Based on the findings, pedagogical importance and implications of the current research and the roles of language instructors in an EFL learning setting were discussed.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000789364