메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이찬우 (현대케피코) 김수원 (현대케피코) 오지환 (현대케피코) 고재유 (현대케피코)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2019 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2019.5
수록면
1,184 - 1,188 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The winding connection type for driving the BLDC motor includes a Y connection and a Delta connection, and selects the winding connection type considering the advantages and disadvantages of each type and the application of the BLDC motor. Generally, we compare and consider the impact on the design structure, torque ripple, noise, consumption current, and control characteristics. However, in the case of motors used in automotive system, various failure modes are occurred, and thereby safety and failure characteristics should be considered and reflected to the design of the motor. In this paper, a new standard for selecting the connection type is proposed by performing research on irreversible demagnetization characteristics by the winding connection type and the circuit failure mode. For this purpose, design parameters by the winding connection type are compared, and basic performance in a normal condition and characteristics of irreversible demagnetization are compared. In addition, irreversible demagnetization characteristics according to failure modes such as Short and Open of the circuit are compared, and confirm the impact of the winding connection type. The research is conducted on a BLDC motor for automotive system and the validation is carried out through FEA (Finite Element Analysis) electromagnetic field analysis tool.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0