메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이세영 (서강대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제30호
발행연도
2019.6
수록면
171 - 185 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this dissertation is to study some methods to express the time and remembrance that appear in Chris Marker’s documentary work, 〈Sans Soleil〉. Marker’s 〈Sans Soleil〉 brings snippets of past, present and future images together from memory, leaving the story open-ended. Marker created this work as if he had written a poem, expressing an image of the reality and remembrance in the documentary. For him, any form of remembrance can remain. Memory is something that should remain forever, rather than disappear after a moment. He at tempted to express the time and remembrance that surpass the past-present-future, using black leader, freeze frames and Simultaneity of the Non-simultaneous. This is Marker’s argument about the time and remembrance that appear in the whole of the movie 〈Sans Soleil〉 and is an expression of images surpassing the world of space and time that a collective remembrance has. Through this film, Marker showed that all images can be transformed and through this process they can remain as memory. From this study, I claim that the memory of people is recreated as a new image and concluded that they are located in collective memories beyond their past and present.

목차

I . 서론
Ⅱ. 기억의 다양한 양상
Ⅲ. 시간의 표현 요소들
Ⅳ. 기억 표현의 확장 가능성
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-688-000914168