메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Hwigon Kim (Seoul National University) Hyun-Sam Jung (Seoul National University) Seung-Ki Sul (Seoul National University) Daniel J. Berry (General Motors Global Propulsion Systems)
저널정보
전력전자학회 ICPE(ISPE)논문집 ICPE 2019-ECCE Asia
발행연도
2019.5
수록면
2,517 - 2,522 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An Interior Permanent Magnet Synchronous Machine, IPMSM, has been widely used as a traction motor in automotive industries for last 10 years thanks to the high torque density and a wide operating speed range. The reliability and torque control accuracy strongly depend on a magnet temperature of IPMSM. D-axis flux had been generally exploited to estimate the magnet temperature, in conjunction with the information of the stator winding resistance, which varies according to its temperature. And in the conventional method, temperature sensors should be attached to the stator windings to decouple the stator temperature effect. In this paper by using the d-axis flux in specific currents, no temperature sensor is required to estimate the magnet temperature. Furthermore, the number of look up table can remarkably be reduced. The proposed method has been verified in the small-scaled experiment set. The performance of the method has been evaluated at various currents, speeds and the magnet temperatures from 3.9 ℃ to 80.7 ℃.

목차

Abstract
I. INTRODUCTION
II. D-AXIS FLUX LINKAGE AND THE MAGNET TEMPERATURE
III. MAGNET TEMPERATURE MEASUREMENT SYSTEM
IV. EXPERIMENTAL RESULTS
V. CONCLUSIONS
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0