메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hwang, Hee-Jeong (중원대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제61권 제3호
발행연도
2019.8
수록면
245 - 269 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study intends to explore whether or not different types of feedback could affect learners’ writing accuracy in using the L2 grammatical features and the effect of the feedback on their accuracy could be sustained over time. 69 college students from the four intact classes were randomly divided into the three groups: 23 participants received indirect metalinguistic coded feedback (IMC) on their writing tasks, 25 participants received direct corrective feedback (DCF), and 21 participants received feedback on the content and organization (Content). Three writing tasks comprised a pre-test, post-test, and delayed post-test. Three different types of feedback (i.e., IMC, DCF, and Content) were used as the instructional treatment. The results indicated that the IMC group gained more accuracy than the DCF group followed by the Content group and showed the same pattern in retaining the effect over time. Based on the results, several pedagogical implications are suggested and there are also some limitations of the study discussed.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000960771