메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김나리 (예원예술대학교) 서재열 (예원예술대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제28권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2019.8
수록면
627 - 636 (10page)
DOI
10.35159/kjss.2019.08.28.4.627

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to identify the structural relationship between the innovative, emotional consumption value and active consumption behavior of consumers of soccer products. The survey was conducted on 350 male soccer players participating in soccer clubs in the Seoul metropolitan area. and The final part 324 was used for the analysis. we also encoded and analyzed the results of the survey by using statistical programs such as SPSS 24.0 and AMOS 18.0. The analysis has shown that, First, the innovative nature of consumers of soccer products has a static impact on emotional consumption value, the report showed. Second, the innovative nature of consumers of soccer products does not affect active consumption behavior, the report showed. Third, emotional consumption value has been shown to affect active consumption behavior.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0