메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제60권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
81 - 105 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay explores the construction of Salomé in Wilde’s Salomé as the degenerate Jewish femme fatale, her transformation into a covert male transvestite, John the Baptist’s affiliation with fìn-de-siècle decadents, and his alliance with Herod against Salomé and Herodias. Drawing on Huysmans’s reading of Moreau’s Salomé, Wilde carries on with constructing Salomé’s image as the perverse femme fatale echoing the male decadents’ misogynous and anti-Semitic discourses. His text generates the Jewish femme fatale indulging in Oriental promiscuity, which brings Salomania into vogue throughout Europe. Wilde’s depiction of John the Baptist was influenced by Pater’s worship of Da Vinci’s portrayal of the feminized prophet, which embeds a cryptic code of homosexuality within the play. This secretly changes the cultural stereotype of the Jewish femme fatale into a male transvestite and hints at Wilde’s challenge to the taboos on homosexuality. However, the encryption of homosexuality also helps Salomé reveal Herod’s alliance with the Baptist, who acts as a misogynous male decadent like Wilde himself, and their antifeminism. Thus, Wilde’s Salomé turns out to be a self-contradictory text where the anti-patriarchal challenge to sexual taboos collides with patriarchal notions of women.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0