메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제56권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
235 - 263 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The primary purpose of this study is to understand different concepts of discourse, story, narrative, and storytelling in the different areas (linguistics, literature, second language education, cultural studies) of English Language and Literature in Korea. The different academic backgrounds (discourse analysis in linguistics, extensive reading of stories in literature-based pedagogy, narratology, narrative inquiries as research methodology in applied linguistics, or storytelling in pedagogy, or other applied areas) behind each knowledge were elaborated, then three possible areas of future research are discussed. Firstly, storytelling as newly industrialized resources would play a role as healing, educating, or contents development. Secondly, worldviews through storytelling would help us construct the entirety of the individual or society’s knowledge in different ways. Finally, storytelling as social practices or political agenda will be extended for involving in social movement such as democratic communities and human rights.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0