메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수아동학회 특수아동교육연구 특수아동교육연구 제15권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
245 - 265 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this current study was to analyze the effects of the implementation of a rule-governed responding checklist to teach the 6th students accurate peer tutoring. The participants of this current study were three eleven-year-old students diagnosed with emotional disabilities who functioned below grade academic and language levels. A time-delayed multiple baseline across participants design was used to analyze the relationship between dependent variables and independent variables. The dependent variables measured in this study were the numbers of accurately presented Learn Units including accurate data recording in peer tutoring sessions. The independent variable was the implementation of a rule-governed responding checklist to teach the participant how to accurately present Learn Units to his tutee. The results showed that the numbers of accurate Learn Unit presentations and data collecting increased following the implementation the rule-governed checklist.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0