메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국윤리학회(윤리연구) 윤리연구 윤리연구 제1권 제116호
발행연도
2017.1
수록면
85 - 106 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The 2015 Revised Curriculum in Moral Education reveals the educational goal of the moral subject, which is a key subject in school character education, as “internalizing integrity, caring, justice, and responsibility - core values considered universally essential to 21st century Koreans”. The purpose of the present study is to show how individuals may achieve different levels in the basic elements of personality including integrity, caring, justice, and responsibility based on their moral personality types and to explain character education plans that fit those types. Moral personality is “the complex organization of moral disposition, moral schema, and moral identity, which provides life with direction and cohesion”. Its core variables are ‘task-oriented moral obligation’, ‘relationship-oriented moral fairness’, and ‘selforiented moral honesty’, and it can be categorized into an initiative type, a model type, and a supportive type. The different types have different traits and strengths, and character education should be conducted in ways that allow individuals to identify their moral disposition, expand their moral schema, and strengthen their moral identity

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0