메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제20권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
41 - 60 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As the grand narrative in early childhood education, ideas of Developmentally Appropriate Practice(DAP) have had a great influence on research on teachers’ beliefs and practices. The literaturepertaining to this area is critically reviewed in this article. The article focuses on how the dichotomousand modernist notion of DAP has limited practitioners’ beliefs and thoughts of their performance inclassrooms. The review includes 1) debates on DAP from critical perspectives, 2) the ways in which thedichotomous idea of DAP has, in each category of the research, a limitary effect on shaping earlychildhood teaching identity, and 3) a discussion of issues of gender, ethnicity, and sexuality as possiblealternative teaching identities for future research on early childhood teachers’ beliefs and practices. Italso discusses a need to expand early childhood teachers’ teaching identities beyond DAP.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0