메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
관광경영학회 관광경영연구 관광경영연구 제16권 제4호
발행연도
2012.1
수록면
143 - 161 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is examine the relationships between online service quality which is composed with multi-dimensionalities; physical environment quality, interaction quality, outcome quality and customer royalty focused on mediating role of customer satisfaction in the travel agencies. In order to fulfill the research objectives, a questionnaires were conducted. Out of 350 questionnaires distributed. 294 usable ones were used for the analysis and three-step mediated regression analysis were adopted to test three hypothesis. The results show that First, online service quality except of outcome quality had a significant influence on customer satisfaction. Second, customer satisfaction had a significant influence on customer royalty. finally, the customer satisfaction plays a role of mediator between online service quality and customer royalty.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0