메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아랍어아랍문학회 아랍어와 아랍문학 아랍어와 아랍문학 제18권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
71 - 108 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to point out errors Korean students make when learning Arabic as a second language. The significance of learner errors is that they provide evidence on how language is learned and what strategies are being employed in the discovery of language. Most recent studies have discovered that the analysis of errors committed by learners aid in the process of developing improved teaching methods. Error analysis enables teachers to find the source of error and take pedagogical precautions against such errors in the future. Thus, the analysis of learner language has become an essential component in overcoming uncertainty which then can lead to proposed solutions regarding different aspects of language development and pedagogy. Regardless of their level, Korean students studying Arabic encounter many difficulties including the production of phonetic sounds, the grammatical structures, and an overlying issue with semantic.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0