메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제11권 제2호
발행연도
2005.1
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Pure abstract painting, dance, sculpture or music is easily accessible to a general audience, but pure abstract poetry is not. Most anthologies of poetry do not include any abstract poem and most critics have not argued over any possibility or existence of abstract poetry. One of the prominent reasons that there are few, if any, abstract poems or no argument on them lies in the representational character of their medium, language. Unlike an abstract painting which eliminates all extraneous subject-matter and expresses with only shapes, spaces, and colors, poetry has to depend on language which is believed to represent reality to some extent. Despite the mimetic nature of the poetic medium, many modernist poets have tried to make modern poetry abstract. This paper investigates whether Ezra Pound’s poetry can be read as an abstract artwork and suggests that Vorticism, one of the most influential art movements in England in the early twentieth century shows the ways in which he made his poetry abstract.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0