메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제43권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Baraka’s revolutionary theatre in the 1960s aimed at presenting a series of dramas inextricably linked to the Afro-American political dynamic. The Black Arts theatre was a radical alternative to the sterility of the Afro-American theatre then. Baraka’s revolutionary theatre was one of the Black Arts theatre repertories then. He wanted his theatre to be one of the foremost black theatres confronting the black male in his interaction with the white people as presented in Dutchman. The encounter and relationship between Clay and Lula mirrors the historical castration of black manhood since the slavery. Baraka insists that the black people cannot acquire the place and power by imitating and/or absorbing white style in the main stream of the white society. He urges and persuades the black audience not to be caught with the fantasy of harmonious co-existence with the white people through the murder of Clay, a naive and pseudo young white/black male.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0