메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제39권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
77 - 100 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
A definition of Irish modernism, confused by different perspectives on its era and ideology, can be re-illuminated by the concept of the war machine suggested by Deleuze and Guattari. In pursuit of the exteriority to the state apparatus, the deterritorial movement in the war machine resonates with that of Irish modernists, who take various lines of flight from Irish state ideology. The significance of Irish modernism as a war machine can be discussed in three ways. Theoretically examining Fredric Jameson’s Marxist discourse that analyzes Irish modernism in terms of the mode of production, I will demonstrate counter-examples found in James Joyce’s Ulysses replete with unknowability, and suggest a Deleuzean concept of the regime of signs as an alternative to Jameson’s. In comparison to the Revivalists driven by a work ethic for the establishment of the nation-state, Irish modernists, such as Joyce, Samuel Beckett, and Sean O’Casey, express resistant voices throughout their works aspiring to the exteriority to state power. As an appropriated war machine by the state, Patrick Kavanagh can also be considered a minoritarian modernist, a whistle-blower, in that he demystifies the state-founding ideology, which heedlessly romanticizes the rural Ireland.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0