메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제40권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
325 - 341 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the realization strategies of downgraders of English requests for thirty subjects in a way to identify the interlanguage characteristics of Korean learners of English. Using the DCT (Discourse Completion Test), the responses of the thirty advanced Korean learners of English to the test were obtained. Their responses to the DCT in which twelve situations of requests were given were analyzed, following House and Kasper's (1981) coding scheme of downgraders. Additionally, a paired-samples t-test and a one-way ANOVA were used to investigate situational factors affecting the use of downgraders. The results of the study show that the Korean ESL learners' grammatical competence in English has an effect on their realization strategies of syntactic downgraders, rather than lexical or phrasal downgraders in requests. In addition, there is no difference in the learners' realization strategies of downgraders between interlocutors' relative distance. Finally, some theoretical and pedagogical implications of the study findings are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0