메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무용예술학회 무용예술학연구 무용예술학연구 제50권 제5호
발행연도
2014.1
수록면
201 - 221 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The five main points which emerge from this study of Buddhist ritual and the Dance of Cheoyong are as follows: First, in the Dance of Cheoyong the figure of Cheoyong was probably considered to be Maitreya Buddha or Avalokiteśvara Bodhisattva. Second, the silence which is emphasized in the dance of Cheoyong refers to the practice of ‘sudden enlightenment.’ Third, Cheoyong’s silence is related to Śākyamuni Buddha’s lecture on Mt. Vulture and the Music in the Buddhist Song of the Meeting on Mt. Vulture is considered the finest of traditional Korean music and arts. Fourth, the figure of Cheoyong, the lotus flowers, and the cranes share narratives with Buddhist elements, as well as being symbols of longevity in Korean culture. Finally, the Circle Dance as part of the Dance of Cheoyong expresses an ideal world governed by the Buddhist Wheel-Turning Sacred King and the hope for an eternal lifespan.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0