메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무용예술학회 무용예술학연구 무용예술학연구 제28권 제28호
발행연도
2009.1
수록면
139 - 166 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As the importance of copyright in music and movies gets publicity, more people in dance field have become aware of the need for the understanding of copyrights in dance works. To create a dance performance on the stage, we need not only the dancers and choreographer but also musicians, composer, and other artists for the stage. Since dance is a composite art, there is the need to define and give the proper credit to each copyrighted work involved in the creation of dance work. In this paper, three policies to improve the copyrights in the creation of dance are recommended. First, we must enhance the awareness and understanding of the copyright in the field of dance through educational programs on copyright. Second, we must establish fair and transparent organization which can evaluate the originality of dance work and the scope of plagiarism of dance work. Third, we must have stylized and transparent method of registering dance work even though thought the copyright law does not require formal registration of copyrighted work so that we could help solve the disputes if such occasion arises.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0