메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무용예술학회 무용예술학연구 무용예술학연구 제39권 제39호
발행연도
2012.1
수록면
47 - 70 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyze the body image shown in the works of Maya Deren regarded as the founder of dance films based on Deleuze’'s theory of image. Maya Deren’'s dance films are noticeable because they contain the beginning of such changes unlike the initial dance images simply recording dance performances. So far, a few researches on Maya Deren’'s dance films have been conducted just to introduce her lifetime and works or to emphasize the expansion of dance expression. However, this study is different from advanced researches as it analyzes the body image shown in Deren’'s works from the aesthetic view by applying Deleuze’'s theory of image discussed in Cinema. The virtual body images shown in Maya Deren’'s dance films discussed here in this paper have the ontological value equivalent to that of the actual body, and it is discussed to expose Time-Image overcoming Movement-Image. The significance of this study is to provide the ground of aesthetic discussion for virtual body images to be variously differentiated, transformed, and reconstructed in today’'s contemporary dance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0