메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제29권
발행연도
2017.1
수록면
103 - 141 (39page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study presents the following guideline to systematically describe the principles on which Hangul was invented. The guideline is divided largely into the principle of creating letters and the way of increasing the number of letters. The principle of letter creation is categorized as ‘basic’ and ‘expanded’. The basic principle is based on ‘pictography’, which is the premise of every letter creation. The expanded principle is based on ‘stroke addition’, where a feature is reflected in derivation from the basic principle. Meanwhile, the way of increasing the number of letters is through the composition and development of the existing letters into new ones instead of the creation of brand-new ones. This method is collectively referred to as hapja(ligature), which includes hapseong(synthesis), habyong, byeongseo(horizontal combination of letters) and yeonseo(vertical combination of letters).

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0