메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제13권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
105 - 126 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to investigate 22 four-year old children from a classroom. IPA(Interpretative Phenomenology Analysis) was used in order to explore young children's everyday perception of friend relationships. Children were given a semi-structured interview. Young children perceived affective mates and play mates differently. They also perceived the dynamic process of friendship changes. They continue to make new friends as well as keeping familiar friends. The children experienced multiple conflicts by making multiple friend relationships. They also perceived that empathy and sympathy are good elements of making friendships. These results indicate that the dyadic theory of friend relationship must be reconsidered. It also indicates that young children's friendships are influenced by the context of day care as well as continuity of care. Therefore, teachers and parents must try to give continuous care to young children’s friendships in early childhood. In addition, teachers must intervene in young children who have difficulty of making friends due to the unfamiliarity of peers in day-care centers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0