메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국치위생과학회 치위생과학회지 치위생과학회지 제17권 제5호
발행연도
2017.1
수록면
383 - 397 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
We attempted to develop a problem-based learning (PBL) module for integrated education in dental hygiene with the aim of helping students gainclinical competencies necessary for dental hygienist work. To develop the PBL Module for Clinical Dentistry in Dental Hygiene course, theresearchers identified literature related to not only educational technology, but also medical science, nursing, dentistry, and dental hygiene. Duringthe design phase of the PBL module, problem scenarios and a plan for the teaching and learning process were developed. Developing problemscenarios involved describing a problematic situation and three questions related with that situation. To cultivate competencies required in dentalclinics, each question was related to the diagnosis of a dental disease, dental treatment, and dental hygiene procedures for care. Teaching-learningprocess plan included the designs of operating environment, operational strategies, learning resources, facilitation of problem-solving process, andevaluation. It is necessary to evaluate the PBL module for integrated education in dental hygiene to confirm its effectiveness.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0