메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제21권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
167 - 187 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, emphasis on standardized testing has increased in the United States. However, foreign languages (Languages Other Than English - LOTE) have often been left out of the testing paradigm. This article examines teachers’ views of the New York State Proficiency and Regents’ Comprehensive Examinations required for graduation from high school. Unlike most other states, New York has had graduation exams in place for many years. A brief review of related research shows how exam effects can be positive or negative, depending on the context and the alignment of the exam with curriculum. A qualitative analysis elaborates on main themes the teachers expressed: success, the special position of Languages Other Than English in the curriculum, accommodating all students, pushing language production, making students feel comfortable, and the role of culture. The study shows how the unique position of foreign languages in US public school curricula contribute to the positive reception and effects of the exam.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0