메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국민족연구원 민족연구 민족연구 제47호
발행연도
2011.1
수록면
101 - 116 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reviews the characteristics of multiculturalism and multicultural education in Australia based on a textual analysis of some selected public literature and scholarly assessment in order to get inspired for a unique Korean model of multicultural education. Australia is one of the most cosmopolitan and dynamic societies in the world. Australia's experiences in terms of multiculturalism can be invaluable resources for Korea that is becoming a multicultural society. Firstly, main characteristics of multiculturalism of Australia are introduced with its history of migration as a background. Secondly, multiculturalism in formal education at different levels are illustrated in detail. Thirdly, multiculturalism reflected in teaching materials, method, and curriculum is described. Finally, discussions for a Korean model of multicultural education are brought up.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0