메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제4권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
61 - 74 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study has been conducted to elucidate the factors influencing the social competence of 222 children residing in Seoul and Gyonggi provinces. The scales of mother's language-control styles, student-teacher relationships, and children's social competence were all employed. Data were analyzed by t-tests and stepwise regression. The results indicated that, sex and age differences were found in children's social competence. The strongest predictor of the social competence was the teacher-child relationship. The result implies the essence of teachers' roles in the childcare provided in early educational institutions and suggests an impending need to considered them in future steps for improving social competence in young children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0