메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제26권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
125 - 144 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay explores moral consensus between morality and sentimentalism at the Restoration comedies and eighteenth-century ones analysing George Farquhar's The Beaux' Stratagem in relation to the social and political changes during the periods. These changes have to be explained in the context of the Bloodless Revolution influencing the emergence of Sentimental comedy for middle class. As a reference group of the late seventeenth-century English society, they tend to regard sentimentalism as moral standpoint. Contrary to the condemnation of the immorality in the Restoration plays, the ending of Farquhar's The Beaux' Stratagem shows morally different attitudes though the plot of the play is still immoral. It seems true that The Beaux' Stratagem is Farquhar's greatest work and typical work as well at the late Restoration period. As a representative dramatist during the period, Farquhar developed typical Restoration plays to more sentimental forms of comedy reflecting the moral consensus of his society both of early eighteenth-century and late seventeenth-century.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0