메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제26권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
173 - 189 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to understand the cultural perceptions of students and teachers and to investigate the cultural contexts in secondary English textbooks based on the guideline of the revised Seventh National Curriculum. Fifteen English textbooks for middles school students are analyzed, and two types of questionnaires are used for teachers and students. The result shows that teachers and students do not value the culture as we expected and have difficulties in integrating culture into their English teaching and learning. Furthermore, the findings support that various cultural contexts should be extended in the English textbooks. the limited topics (e.g., school and family) are included in the textbook, but other contents such as laws and historical events are insufficient.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0