메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제26권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
249 - 266 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is aimed at evaluating the Caring Intensive English Program for University students. This program was designed in 2012 to help university students achieve a high level of proficiency in a target language, specifically TOEIC scores. While staying in a dormitory, sixty students participated in the program for three weeks. The participants' English competence was measured by TOEIC both prior to and at the end of the program. Questionnaires were administered to sixty students to identify their satisfaction with the program. The result of the study indicated that the students were highly satisfied with the program. Furthermore, the average of students’ TOEIC score was greatly increased. The students were strongly motivated and had positive attitudes towards learning English thanks, in most part, to the program management.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0