메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제26권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
165 - 182 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines spatial division as a metaphor for class struggle and social inequality in Maria Irene Fornes's early plays—Tango Palace, Promenade, and Dr. Kheal. Drawing on Pierre Bourdieu's theory of symbolic violence, it analyzes how theatrical space is the product of social forces, observing that class difference influences the spatial arrangement on their stages. This gentle violence legitimizes domination by conveying the ideas of the ruling class, thus forcing the lower classes to remain trapped in their differentiated space. By spatializing the mechanism of this violence as an effective means of oppression, Fornes allows the audience to recognize the ways in which the lower classes have been illegitimately placed within the physical and imaginative frame of the ruling class. Instead of providing answers to these class discriminations, Fornes's early plays pave the way for metaphorically challenging the audience to act out against ruling class domination.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0