메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제27권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
527 - 545 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to explore the enhancement of listening comprehension in TOEIC by using BBC TV drama. Seventy-eight participants were divided into two groups: an experimental group and a control group. With 4 different types of activities on the basis of Sherlock Holmes were employed. An experimental group outperformed overall listening parts. Among the four parts of TOEIC listening comprehension, part four was affected most by the drama using activities and showed statistically significant difference. The result also showed that part one was influenced least by those activities. Overall students were positive on using drama in listening class, and the motivation feature of drama was counted as the most responses regarding the activities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0