메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국고전르네상스영문학회 고전 르네상스 영문학 고전 르네상스 영문학 제19권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
225 - 248 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper argues that teaching Shakespeare through Hollywood adaptations can help students more critically understand the global system and the ideology of globalization, which force them to become nothing more than highly efficient, ever productive, and instantly replaceable work forces. In doing so this paper pays specific attention to Julie Taymor’s Titus(1999), in order to examine the ways in which the film re-enacts the violence and inhumanity as universal truth in its ahistorical misreading of its original text Titus Andronicus(1594) as an absurd play. Taymor claims that through postmodern cinematic techniques and narrative strategies, she did not produce a particularly American understanding of Shakespeare, but that she represented a transnational and translocal value imbedded in Shakespeare’s plays. This paper contends, however, that Taymor’s postmodern perspective as well as her ahistorical film can be easily historicized and politicized, and that the film in fact shows a violent erasure of differences in histories of violence, and thus conforms to the very Anglo-American value system, which complacently endorses the problematic globalizing process.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0