메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제25권 제1호
발행연도
2012.1
수록면
169 - 190 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the listening tasks in high school English textbooks and to find out whether the results are applicable to the 7th revised national curriculum goals. The analysis criteria presented by Peterson (1991) was applied for an in-depth analysis of the listening tasks involved in the textbooks. The results of the study show that the philosophy of the 7th national curriculum is properly reflected to a certain degree. However, some listening activities in textbook are presented insufficiently and improperly. The results suggest that the textbook should be designed and improved with more varied topics ranging from easier ones to more challenging ones. In addition, the MEST should suggest more specific aims and guidelines in the curriculum for textbook writers and educators.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0