메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인체미용예술학회 한국인체미용예술학회지 한국인체미용예술학회지 제17권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
249 - 259 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Storytelling is able to blend studies in diverse fields and make stories richer and more memorable by allowing learners to see knowledge as a system, not just a part of understanding and analysis. Based on this storytelling technique, which can provide sources for creative hair coloring, there is the necessity to develop a storytelling teaching-learning model that helps learners create new styles applicable to practices. The study results found the following. First, storytelling opens up new horizons for communication in creative and imaginative spaces for styling practices. Second, storytelling makes people participate in class voluntarily and motivates them to learn. Third, storytelling-based styling broadens the expression realm of thinking and conception for more unique and differentiated hair coloring.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0