메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국패션비즈니스학회 패션 비즈니스 패션 비즈니스 제7권 제4호
발행연도
2003.1
수록면
67 - 77 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the difference of the purchasing realities and the degree of satisfaction ofmaternity dress according to occupation and age. The purpose of this study was to collect data needed tothe maternity dress maker for the better quality of their product and the more comfortable maternity dresswearing of pregnant women.The results of study were as follows.The attitude of purchasing and the degree of satisfaction of maternity dress according to age showedsignificant differences as follows. First, the dress styles were the significant difference in the kind offormal trousers and casual trousers, one-piece dress, jumper skirt+shirt, vest+trousers. Second, thepurchase place was the significant difference in the shop of clothes made, market, maternity dress shop,wearing together. Third, at the purchase time of dress, the satisfactory degree of an appraised standardwas the significant difference in the period of wearing, the easiness of exchange and repayment, thewearing numeral degree of other people, price, discount sale, degree of brand recognition,encouragement of other people.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0