메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국교육사상연구회 교육사상연구 교육사상연구 제28권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
49 - 70 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we examine student speech rights in contemporary Korea, a land inwhich there has been an upsurge in democratic aspirations in both society and educationduring recent decades. We first establish the reasons why freedom of expression isimportant in democratic societies and then consider how the special characteristics ofKorean schools might transform student free speech in Korean schools. From theanalysis, we suggest that the several characteristics of schools in the Korean settinghave mixed implications for student speech rights. Specifically, while the characteristicsof Korean schools give some reasons to protect student speech, they also show thatthere are strong reasons to limit it. Despite there being circumstances in which studentvoices might need to be controlled because of the needs of a school environment, thespecial environment of schools reminds us that schools must take student rightsseriously in order to fulfil their educational mission.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0