메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제9권 제2호
발행연도
2006.1
수록면
26 - 52 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examined whether Internet chat could be a useful tool for developing EFL/ESL students' understandings of English determiners. In chat conversations, frequent omissions of grammatical features of low communicative value (i.e. function words) are prevalent in order to save time effort. Despite this nature of chat, however, the written and synchronous, interactive nature of chat may provide potential for learning second-language (L2) function words. The present study compared the performance in chat conversations of 32 Korean university students for 4 weeks according to their meta-awareness and task type. For data analyses, all obligatory occasions for the use of core-determiners in the chat transcripts were identified and classified. Results showed that although meta-awareness during chat helped students significantly decrease the ratio of deletion of determiners, deletions of determiners were still prevalent throughout chat. Based on these results, it seems to be hard, in the chat mode, to ask students to focus on and use determiners, particularly articles.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0