메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제19권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
11 - 36 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With increasing need for pedagogic mediation for the corpus use in L2 writing instruction, this study explored the potential of controlled corpus consultation of selected formulaic expressions as a pedagogic mediation to improve learners' awareness of formulaic language and L2 writing quality. This study compared the use of formulaic expressions and L2 writing quality between two groups, i.e., Controlled Corpus Consultation Group (CG) and Uncontrolled Corpus Consultation Group (UG). CG used formulaic expressions (such as extent to which) in their corpus search dealing with limited concordances on the selected expressions, while UG consulted the corpus data on the same words that comprised the formulaic expressions given to CG, but as individual words (such as extent, to, which). Types, frequency, and usage of formulaic expressions as well as overall writing quality of the two groups were subjected to statistical analysis in order to identify significant group differences. Results suggested that CG outperformed UG in terms of frequency and types of formulaic expressions as well as overall quality of writing. Findings of this study suggested that the controlled corpus consultation on selected formulaic expressions improved learners' general awareness of formulaic language and writing proficiency in L2.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0