메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제39권 제4호
발행연도
2011.1
수록면
653 - 673 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research aimed to explore the development process of group argumentation on socio-scientific issues based on the interactions between group members. Using the data from nine pre-service elementary school teachers, two groups' argumentation on six socio-scientific issues was qualitatively described based on the Grounded Theory approach. Through content analysis on argumentative discourse,the interactions among group members and their sophistication of group arguments were described. As the results of this study, it was found that the higher level of argumentation showed both active engagement and deep collaborative reasoning. Based on these results, it was discussed how can we, science educators, encourage argumentations on socio-scientific issues in school science classrooms.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0